ایجاد اکولایزر ویدیو موزیک برای اینستاگرام  و دیگر پلتفرم‌های اجتماعی به چه صورت است؟

با عرض سلام خدمت بزرگواران همراه فالوو98، تیم ما در این مقاله در نظر دارد در رابطه با اکولایزر اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دهد و نحوه‌ی ساخت اکولایزر موزیک را به شما عزیزان آموزش دهد.

اگر برای شما هم ساخت محتوای موسیقی خاص و متفاوت جذاب است در ادامه‌ی این مقاله با فالوو 98 همراه باشید.

 

اکولایزر

⚡️اکولایزر چیست ؟🎚 چرا از اکولایزر استفاده کنیم ؟

یکی از ابزارهای مهم در دنیای موسیقی است که به شما امکان تنظیم فرکانس‌های صدا را می‌دهد. با استفاده از اکولایزر، شما می‌توانید بر روی قسمت‌های مختلف فرکانسی صدا تأثیر بگذارید و باعث بهبود کیفیت گوش دادن به موسیقی شوید.

اکولایزر در موسیقی نقش بسیار مهمی دارد. با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید تنظیمات صدا را به دلخواه خود تغییر دهید. این به شما امکان می‌دهد تا اجزای مختلف موسیقی را با دقت بیشتری بشنوید و از تمامی جزئیات آن لذت ببرید.

همه‌ی ماحداقل یکبار با اکولایزر سروکار داشته‌ایم، ساده ترین تعریف آن قابلیت یا امکانی است برای میکس که با استفاده از آن می‌توان بخشی از صدای یک موسیقی را نسبت به بقیه‌ی آن تضعیف یا تقویت کنیم. یا جلوه‌ی بصری موزیک ویدیو را جذاب کرد.

برای داشتن بهترین تجربه از اکولایزر، مهم است که تنظیمات مناسبی را انتخاب کنید. این تنظیمات باید با سلیقه‌ی شما هماهنگ باشند تا بتوانید از موسیقی بهتری لذت ببرید. همه‌ی ما از انجام خاص و متفاوت کاری لذت می‌بریم و گاهی همین تفاوت ما باعث جذب افراد می‌شود. اگر شما هم دنبال کار میکس یا ساخت ویدیو اکولایزر هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همپچنین این امکان را می‌دهد تا شدت اجرای دامنه‌ی خاصی از فرکانس یک صدا را کاهش یا افزایش دهیم. از اکولایزر برای رفع مشکل صدای یک تراک هم می‌توان استفاده کرد، ممکن است بخشی از فرکانس به خوبی و واضح شنیده نشود و یا نامناسب شنیده شود که این مشکل را با اکولایزر رفع می‌شود.

 

اکولایزر

چرا از اکولایزر استفاده کنیم ؟

اکولایزر این امکان و اجازه را می‌دهد که ما صدا و یا موسیقی را آنطور که دوست داریم بشنویم. گاهی ممکن است دنبال صدای بم باشیم یا صدایی شفاف‌تر که به ما کمک می‌کند.

و به ما کمک می‌کند در سنین مختلف که محدوده‌ی فرکانس شنوایی ما تغییر می‌کند صداها را بر آن اساس تنظیم کنیم.

یکی از دلایل اصلی استفاده از اکولایزر، دستیابی به وضوح صوتی در پخش صوتی شماست. منابع صوتی، سازهای موسیقی، فیلم‌ها یا پادکست‌ها، با استفاده از تجهیزات مختلف و در شرایط مختلف ضبط می‌شوند. بنابراین، صدای صوتی ممکن است دارای عدم تعادل باشد، به این معنا که برخی از فرکانس‌ها بیش از حد قوی و برخی دیگر ضعیف باشند.

استفاده از اکولایزر به شما امکان تنظیم دقیق این عدم تعادل‌ها را می‌دهد. به عنوان مثال، اگر فرکانس‌های بیس در یک آهنگ صدای خواننده را فروکش کنند، می‌توانید فرکانس‌های بیس را کاهش دهید تا صدای خواننده را بروز دهید و صدای متعادل و واضح‌تری ایجاد کنید.

اکولایزر برای جذابیت پیج اینستاگرام 🎚

تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی گاهی نیاز دارند برای ویدیویی که تولید می‌کنند صدا و نور را هماهنگ کنند و یا صدا را طوری تنظیم کنند که زمان تبلیغات بهترین تاثیر را با فرکانس صدا بر مخاطبین داشته باشند که اکولایزر برای انجام این کار به آنها کمک می‌کند. استفاده از اکولایزر در اینستاگرام بسیار محبوب شده است. اگر شما دارای پیج موسیقی شبیه پیج نکست وان یا رادیوجوان باشید باید بدانید که نمایش موسیقی در قالب پست با جلوه خاص می‌تواند مخاطب را بیشتر جذب کرده و لذت بیشتری ببرند.

اکولایزر ؟

🎛اکولایزر به فیلترهایی می‌گویند که فرکانس صدا و میزان زیر و بم صدا را تغییر می‌دهند و کاربرد اصلی آن‌ها تنظیم صدای سیستم است. ممکن است شما درمدیا پلیر، پیج رادیوجوان و برنامه‌های دیگر گرافیکی را مشاهده کرده باشید. در این مقاله برترین برنامه‌های ساخت موزیک پلیراکولایزر در اندروید را به شما معرفی خواهیم کرد و نحوه‌ی کار با آنها را شرح خواهیم داد.

اکولایزر موزیک به چه معناست؟

در واقع یک فیلتر صوتی است که فرکانس های خاصی را نشان می دهد و یا آنها را تقویت یا تضعیف می کند. در واقع مجموعه وسیعی از حرکات متحرکی هستند که در انواع سیستم های صوتی ماشین، سیستم های استریو خانگی،  برنامه های دیجیتالی روی کامپیوتر، موبایل و تبلت، تقویت کننده های موزیک و ساز مشاهده می‌شوند. در این مقاله از فالوو 98 سعی کرده ایم به طور کامل روش ساخت اکولایزر موزیک در برنامه اینستاگرام یا اپ های دیگر را توضیح دهیم.

اکولایزرها فیلترهای نرم افزاری یا سخت افزاری هستند که بلندی فرکانس های خاص را تنظیم می کنند. همانطور که در زندگی روزمره خود در زمان استفاده از موزیک در ماشین ها، پلیرها و بلندگوهای بزرگ در اندازه های مختلف مشاهده می کنیم که در زمان پخش آهنگ، یک رقص نور نیز با صدا بالا و پایین می پرد که به آن اصطلاحا اکولایزر می گویند و امروزه استفاده از آن در شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام بسیار مرسوم شده است.

استفاده از اکولایزر در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی چه مزیتی دارد؟

یکی از مزایای اصلی استفاده از اکولایزر در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر، توانایی بهبود کیفیت تصاویر و ویدیوهای شماست. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا روشنایی، تضاد و تعادل رنگی تصاویر و ویدیوهای خود را بهبود ببخشید و اطمینان حاصل کنید که پست‌های شما بیشتر دیده می‌شوند. شاید اینطور به نظر نرسد اما در واقع اکولایزرها به نوعی جنبه تبلیغاتی بالایی دارند. زیرا با توجه به شکل و سبک خاصی که دارند باعث شناسایی آهنگ‌ها به افراد دیگر می‌شوند. خصوصا در عرصه موسیقی که آنقدر رقابت زیاد است که باید کارهای خلاقانه ای انجام داد تا آهنگ مورد نظر مورد توجه قرار گیرد و دیده شود.

علاوه بر آن با ساخت اکولایزر شما در هزینه های تبلیغات نیز صرفه جویی کرده اید. به چه شکل؟ اگر شما خودتان بتوانید یک اکولایزر موزیک بسازید دیگر لازم نیست این را به یک طراح بسپارید و در مقابل آن پول پرداخت کنید.

پس با کمی حوصله و دقت میتوانید بخشی از هزینه ها را کاهش دهید. به هر حال شما باید برای قرار دادن موسیقی از شیوه های مختلف و جذاب استفاده کنید. پس بهتر است این کار را به فرد دیگری نسپارید.

از دیگر مزایای اکولایزرها می‌توان به جذب مخاطب اشاره نمود. خود شما هم همیشه دوست دارید کاورهای متفاوت و جذاب را ببینید تا یک صفحه ساده. برای دیگران نیز به همین شکل است و اگر شما یک کاور حرفه ای به کمک اکولایزها بسازید میتوانید مخاطبان زیادی را جذب کنید.

این کار باعث میشود افراد موزیک ها را برای یکدیگر نیز ارسال کنند و به این طریق بازدید شما چندین برابر می گردد.

استفاده از یک اکولایزر به شما کمک میکند تا با تغییر آهنگ ها بتوانید افراد زیادی را در صفحات مجازی خود جذب نمایید. پس اگر بتوانید طوری یک موزیک را تغییر دهید که از نظر مخاطبان جذاب به نظر برسد، مسلما طرفداران زیادی پیدا خواهید کرد.

برنامه طراحی کاور متحرک آهنگ یا  (اکولایزر) 🎛

شما برای ساخت و طراحی کاور موزیک، پادکست ها و مداحی ها و فایل های مختلف صوتی در اینستاگرام یا شبکه‌های دیگر نیاز به برنامه کاور متحرک آهنگ دارید که به راحتی با استفاده از قالب های فوق العاده خاص، جذاب و عالی آن را طراحی و ساخته و در پیج اینستاگرام خود به صورت یک ویدیو منتشر کنید. در ادامه به معرفی برترین سایت و نرم افزارهای طراحی و ساخت کاور متحرک موزیک اکولایزر خواهیم پرداخت که در آنها امکاناتی نظیر قابلیت برش موزیک، انتخاب عکس خواننده و موزیسین، امکان تعیین ابعاد خروجی ویدیوها، تغییر نام خواننده بر روی کاور، تقویت صدا و کیفیت موزیک، قابلیت تغییر رنگ قالب، کیفیت فوق العاده ویدیو و صدای شخص و … دارید.

البته اگر تمایل به داشتن قابلیت‌های بیشتری از اکولایزر دارید می‌توانید به گوگل پلی یا کافه بازار بروید و از برنامه‌های عالی و معروف کاور متحرک آهنگ نیز استفاده نمایید که در این زمینه به شما امکانات فوق العاده ای می دهد.

🟢ساخت اکولایزر برای ویدیو کلیپ

یکی از روش‌های جذاب‌تر کردن ویدئوهای اینستاگرام، اضافه کردن اکولایزر برای کلیپ می باشد.

اکولایزرها، ویدیوهایی هستند که یک دایره در وسط آنها دیده می‌شود. که افکت های انتخابی شما به صورت اکولایزر اطراف این دایره، هماهنگ با ریتم آهنگ حرکت می کنند.

اگر  بخواهید از برنامه های ایجاد اکولایزر موسیقی برای اینستاگرام در گوشی تان استفاده نمایید، میتوانید KX پخش کننده موسیقی Pro‏ و ویدئو اکولایزر را در گوگل پلی سرچ نمایید، تا برنامه های مختلفی را در این زمینه مشاهده کنید.

اکولایزر

⚡️آموزش ساخت اکولایزر 

قبل از اینکه مراحل ایجاد اکولایزر موسیقی اینستاگرام را شرح دهیم بهتر است با چند مورد از اصطلاحات آشنا شوید.

شکل موج در اکولایزر چیست؟

شکل موج یک تصویر است که بیانگر سیگنال ‌های ضبط است که تغییرات دامنه را نمایش می‌دهد و باعث جذابیت در دید کاربر می‌شود، اکثر برنامه‌های ضبط صدا برای نمایش دادن تغییرات صدا آن را نشان می‌دهند.

⚡️دسته بندی فرکانس ها :

فرکانس‌ها دسته بندی های مختلفی دارند که ما به مهم ترین آنها اشاره میکنیم.

نام Sub Bass را احتمالا بسیاری از شما شنیده اید، ساب بیس ها در اصل بم ترین سیگنال فرکانسی قابل شنیدن هستند.

در محدوده فرکانسی Bass صداها تا حدی بم شنیده می‌شوند.

و در Low MID بسیار فرکانس پایین بوده و صداهای خیلی ملایمی را می‌شنوید.

پس اگر شما نوازنده یا خواننده هستید و یا حتی کار شما در حوزه موزیک است، بهتر است روش ساخت اکولایزر موسیقی اینستاگرام را بیاموزید. چون این افکت‌‌ها جذابیت موزیک را افزایش می‌دهند و باعث می‌شود افراد زیادی از پیج شما بازدید کنند.

افرادی که در زمینه نرم‌افزارها اطلاعات دارند، می‌دانند که کار با نرم‌افزارهای گرافیکی مانند edius، افتر افکت و … بسیار تخصصی است. و اگر تخصص نداشته باشید باید هزینه‌های زیادی برای این کار پرداخت کنید.

در این مقاله قصد داریم راه‌های ساخت اکولایزر موزیک را به شما آموزش دهیم. برای این کار می‌توان از نرم‌افزارهای مختلفی استفاده کرد. اولین آموزشی که می‌خواهیم بدهیم با نرم‌افزار افتر افکت است.

⚡️روش‌های ساخت موزیک پلیر اکولایزر در اندروید اولین و ساده و سریع‌ترین روش برای ساخت موزیک پلیراکولایزر، ساخت آنلاین آن است که نیاز به هیچ برنامه و اپ پیشرفته‌ای ندارد و تنها با داشتن یک فایل MP3 یا فایل فشرده‌ی صوتی دارید.

اکولایزر

برای روش آنلاین ساخت ویدیو اکولایزر آنلاین فایل خود را در سایت musicvideodispenser در قسمت  create video nowآپلود کنید سپس سایت به شما پیش نمایش را نشان خواهد داد اگر رضایت داشتید روی Export کلیک کرده و تمام.

در ادامه مقاله سایت فالوو98 با توضیح قابلیت سایت اکولایزر ساز خدمت شما عزیزان هستیم.

🎛 قابلیت‌ها و مزیت سایت wavve.co برای ساخت اکولایزر :

عدم نیاز به اپلیکیشن و نرم افزار

تنوع بالا در شکل موج و افکت ها

استفاده آنلاین از صدای خود و ساخت افکت روی آن

پشتیبانی از بیشتر فایل های صوتی

اگر بخواهیم از لحاظ حرفه‌ای این روش‎ها را مقایسه کنیم. باید بگوییم که نرم افزار افتر افکت چون یک نرم افزار بسیار تخصصی با قابلیت‌های بالا است و ویژگی‌های بیشتری دارد و همچنین افراد اگر می‌خواهند اکولایزر موزیک حرفه ای بسازند بهتر است از آن استفاده کنید.

 

🟢ساخت اکولایزر با استفاده از افتر افکت

برای شروع سفر ما در ایجاد یک اکولایزر با استفاده از افتر افکت، ابتدا مطمئن شویم که همه چیزی که نیاز داریم در دسترس داریم:

  1. Adobe After Effects: اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار After Effects را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اید. اگر هنوز ندارید، می‌توانید آن را از وب‌سایت رسمی Adobe دانلود کنید.
  2. صدای موزیک: صدای موزیکی که می‌خواهید با اکولایزر تصویری کنید را انتخاب کنید و آن را به پروژه After Effects خود وارد کنید.

تنظیم کردن ترکیب

در After Effects، شما درون ترکیب‌ها کار می‌کنید. به راهنمایی برای تنظیم ترکیب خود بپردازیم:

  • ایجاد یک ترکیب جدید: After Effects را باز کنید و از منو “Composition” > “New Composition” را انتخاب کنید تا یک ترکیب جدید ایجاد کنید.
  • تنظیمات ترکیب: در دیالوگ تنظیمات ترکیب، مدت زمان و اندازه را بر اساس نیازهای پروژه تنظیم کنید.
  • وارد کردن صدا: صدای موزیک انتخابی را با راست‌کلیک کردن در پنل پروژه و انتخاب “Import” > “File” وارد کنید. فایل صوتی را پیدا کرده و وارد کنید.

طراحی اکو لایزر

حالا وارد بخش جذاب ایجاد اکولایزر می‌شویم:

  • ایجاد یک لایه جامد: با راست‌کلیک بر روی زمان‌خط، به “New” > “Solid” بروید. یک رنگ برای میله‌های اکولایزر انتخاب کنید. این لایه جامد به عنوان پایه اکولایزر شما عمل می‌کند.
  • اعمال موج صوتی: با انتخاب لایه جامد، به “Effects & Presets” بروید و برای “Audio Spectrum” جستجو کنید. این افکت را به لایه جامد اعمال کنید.
  • تنظیم تنظیمات: در پنل کنترل افکت، می‌توانید ظاهر میله‌های اکولایزر خود را سفارشی کنید. با تنظیماتی مانند فرکانس، حداکثر ارتفاع و ضخامت بازی کنید تا به نمایی دلخواه برسید.

برای اینکه اکولایزر شما به انرژی موزیک بپیوندد:

  • کی‌فریم‌ها: کی‌فریم‌ها را برای انیمیشن میله‌های اکولایزر ایجاد کنید. با انواع مختلفی از انیمیشن‌ها برای هماهنگی با انرژی موزیک امتحان کنید.
  • لایه صوتی: لینک کردن لایه صوتی به افکت Audio Spectrum را با انتخاب لایه صوتی در پنل ترکیب انجام دهید. این کار باعث هماهنگی حرکت اکولایزر با موزیک می‌شود.

 

🟢ساخت کاور موزیک یا اکو لایزر در فتوشاپ

👈ابتدا فتوشاپ را باز کنید.

👈از منوی فایل new را انتخاب کنید. اندازه‌ها در حد 500 در 500 پیکسل کافی است.

👈حال یک تصویر خواننده از داخل کامپیوتر خود انتخاب کنید. آن را بکشید و داخل صفحه سفیدی که ساختید قرار دهید. اکنون از قسمت لایه‌ها علامت چشم لایه اصلی را بردارید.

👈ابزار دایره را انتخاب نموده و در حالی که دکمه shift را نگه داشته اید دایره ای روی تصویر خواننده بکشید. (وقتی شیفت را نگه میدارید باعث میشود دایره ای یکدست تولید شود.)

در این مرحله باید قسمت های اضافی را پاک کنید.

👈برای این کار روی منوی select کلیک کرده و گزینه inverse را بزنید.

حالا که کل عکس انتخاب شد دکمه delete صفحه کلید را بفشارید تا قسمت های اضافی حذف شوند. اگر میخواهید تصویر شما منحصر به فرد بشود میتوانید نور و رنگ آن را نیز کم و زیاد کنید.

مراحل ساخت کاور به پایان رسید. عکس را با فرمت png ذخیره کنید.

اما ممکن است شما بخواهید به صورت تخصصی و متفاوت کار را انجام دهید که برنامه‌های متفاوتی برای ساخت ویدیو اکولایزر وجود دارند که در ادامه به معرفی بهترین برنامه‌ها خواهیم پرداخت.

Avee Music Player (Lite) اوی پلیر

برنامه اوی پلیر ( Avee Music Player (Lite) ) یک برنامه‌ی پرطرفدار برای ساخت ویدیو اکولایزر است.

ممکن است تا حالا در استوری و پست دوستان یا فالووینگ‌های خود دیده باشید که موزیکی را به صورت اکلایزر انتشار داده باشند و به این فکر کرده باشید که شما هم اینکار را انجام دهید و موزیکی را که انتشار می‌دهید کمی متفاوت تر باشند.

برنامه‌‌ی اوی پلیر ( Avee Music Player (Lite) ) این قابلیت را به شما می‌دهد تا هر موسیقی که می‌خواهید را با طرح گرافیکی‌ای که دوست دارید انتشار دهید.

در ادامه با آموزش نحوه کار با اوی پلیر ( Avee Music Player (Lite) ) برای ساخت ویدیو اکولایزر در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. با ما همراه باشید.

در  ادامه مقاله فالوو98 دانلود مستقیم چند اپلیکیشن موبایل📱 ساخت اکولایز + آموزش تصویری را خدمت شما  عزیزان فراهم نمودیم ، با ما همراه باشید:

✅ قابلیت‌های اپلیکیشن Avee Player برای ساخت اکولایزر + دانلود اپلیکیشن موبایل:

  • قفل صفحه نمایش
  • پشتیبانی از انواع کنترل ها
  • دارا بودن تایمر خواب
  • دارای گزینه هایی برای سفارشی سازی جدید و حرفه ای
  • UI کاربر پسند
  • دارای سیستم پوشه سازی برای دسترسی آسان به موزیک
  • ساخت ویژالایزر های صوتی قابل تغییر
  • پشتیبانی از انواع فرمت های صوتی
  • ذخیره ویژالایزر با بالاترین کیفیت
  • عدم نیاز به کامپیوتر
  • سایت ساخت اکولایزر رایگان 
  • Avee Music Player (Lite)
  • پشتیبانی از محبوب ترین فرمت های صوتی
  • format خروجی با کیفیت بالا
  • کاربری ساده و آسان

👇جهت دانلود اپلیکیشن Avee Player بر روی آیکن زیر کلیک نمایید 👇
Avee Player

⚡️بعد از دانلود برنامه اوی پلیر ( Avee Music Player (Lite) ) آن را نصب کنید و طبق آموزش زیر مراحل را پیش ببرید:

 

👈بعد از باز کردن برنامه گزینه library  به لیست آهنگ موجود در گوشی خود رفته

👈آهنگ مورد نظر را انتخاب کرده سپس از گوشه بالا سمت چپ گزینه مشخص شده در تصویر را انتخاب کنید

اکولایزر

اکولایزر
👈سپس گزینه visualizer را انتخاب کرده

اکولایزر

👈بعد از آن با کلیک روی گزینه مشخص شده در عکس طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

👈سپس گزینه دانلود را مطابق عکس زیرانتخاب کنید.

اکولایزر

👈بعد از آن

اکولایزر

👈در این مرحله در قسمت شماره یک آدرس فایل جهت ذخیره سازی اکولایزر خود انتخاب کنید.

در قسمت شماره 2 می‌توانید نام فایل را جهت ذخیره سازی تغییر دهید.

در قسمت شماره 3 می‌توانید کیفیت تصویر را انتخاب نمایید. که این انتخاب می‌تواند براساس کیفیت باشد یا حجم انتخابی شما.

در قسمت شماره 4 می‌توانید فرمت فایل جهت ذخیره سازی را تغییر دهید. ( حالت پیش فرض mp4 می باشد.)

قسمت شماره 5 باید زمانی که می خواهید آهنگ شروع شود و قسمت شماره شش زمانی که میخواهید آهنگ به پایان برسد انتخاب نمایید.

برای مثال می خواهید از ثانیه ی ۱۰ تا ۲۰ آهنگ را به اشتراک بگذارید در قسمت شماره پنج ثانیه ی ۱۰ و در قسمت شماره شش ثانیه ی ۲۰ را انتخاب نمایید.

اکولایزر

و در پایان گزینه Export را انتخاب کرده و برای مشاهده اکولایزر خود به فایلی که برای ذخیره سازی انتخاب کردید مراجعه کنید.

برنامه بعدی که برای اجرای ویدیو اکولایزر مورد استفاده قرار می‌گیرد   Spectrolize است.

✅  آموزش ساخت اکولایزر با Spectrolizer  و معرفی قابلیت‌های برنامه 🎷

Spectrolizer

👆 جهت دانلود برنامه Spectrolizer بر روی آیکن برنامه کلیک نمایید 👆

 

Spectrolizer یک پخش کننده موسیقی ترکیبی با استریو با ویژگی های پیشرفته و فوق العاده است که توسط شرکت نرم افزار AICore ساخته شده است.

‏ قابلیت هایی که با نصب Spectroizer دریافت خواهید کرد:

‏ VISUALIZER موسیقی: طرح ها و تمپلیت های مختلف از پیش تنظیم شده

‏ حالت‌های مشاهده چندگانه (عادی، کالیدوسکوپ، سنسورها و VR، بازتابنده هرمی، بازتابنده ساده، آنالیز کننده dB)

‏ حالت‌های ارائه چندگانه (نمایش نور، نمایش جوهری، نمایش سفارشی با تصاویر خود در پس زمینه)

‏ حالت‌های چندگانه که به شما این امکان می دهد اقدامات مختلفی را در داخل یک صحنه سه بعدی تجسم کنید: چرخش، حرکت و اندازه.

‏ دیگر ویژگی های پیشرفته، به عنوان مثال: مناسب برای هدست یا بلندگوهای بلوتوث، امکان نمایش ویژیولایزر در مانیتور خارجی HDMI

‏🎺🎷 پخش موسیقی:🎺🎷

‏ امکان پخش آهنگ های خود از لیست آهنگ ها یا مستقیماً از پوشه ها یا حافظه USB خارجی یا رسانه های اینترنتی.

‏ جستجو در لیست آهنگ ها با بسیاری از ویژگی ها مانند مرتب سازی و پوشه بندی آهنگ ها بر اساس عنوان، آلبوم، خواننده، سال، تایم، پوشه، نام فایل یا اندازه فایل.

‏ امکان وارد کردن لیست های پخش M3U و PLS، امکان ایجاد لیست پخش در Media Library یا در ذخیره در حافظه خارجی.

‏ افکت های صوتی: مجازی سازی، تقویت بیس، اکولایزر، تقویت کننده صدا.

‏ Spectrolizer می تواند نه تنها پخش موسیقی، بلکه صدای ضبط شده از میکروفون شما را نیز ویرایش کند.

‏ ویژگی های دیگر به عنوان مثال: بزرگنمایی

‏ از Spectrolizer لذت ببرید:

‏ رنگ های متنوع برای مهمانی ها و دیسکوهای خانگی.

‏ با صفحه نمایش HDMI خارجی، تلویزیون Ambilight یا پروژکتور

‏ با هدست VR

‏ با بازتابنده هرمی ( هولوگرافی)

‏ ما فقط از زنگ های صدا و مهمترین هارمونیک ها (زیر و بم) های نمایش داده شده از طریق طیف سنج ها با کیفیت بالا استفاده می کنیم.

‏ این برنامه:

‏ می‌تواند برای 480 باند (RTA 1/48) به صورت استریو تجزیه و تحلیل کند.

‏ می‌تواند تا 480000 پیکسل در هر ثانیه ایجاد کند (بستگی به پردازنده دستگاه دارد)

‏ با این برنامه میبینید چگونه صدای خواننده به لرزش در می آید، ضرب آهنگ هر طبل را مشاهده خواهید کرد، کوتاهترین صدا را از دست نخواهید داد، متوجه میشوید که تفاوت صدای سازهای مختلف نه تنها شنیده می شود، بلکه دیده می شود.

⚡️تغییرات در نسخه جدید

‏‏✓ پروژه برای استفاده از جدیدترین کتابخانه های SDK به روز شده است.

‏✓ مشکل پخش رادیو اینترنتی برطرف شد.

‏✓ اشکالات، رفع خرابی ها و سایر پیشرفت ها.

 

👈برای شروع ساخت اکولایزر با Spectrolizer مراحل زیر را دنبال کنید.

اکولایزر

👈بعد از نصب برنامه روی گوشی خود و اجرای اپ روی گزینه  Albums را کلیک کنید تا به آلبوم موسیقی گوشی هدایت شوید سپس بعد از انتخاب آهنگ مورد علاقه خود طبق عکس‌های بعدی تنظیمات اکولایزر خود را انجام دهید.

اکولایزر

اکولایزر

✅ برنامه اکولایزر کلیپ boom برای کاربران آیفون

 این اپلیکیشن را برای کاربران سیستم عامل ios معرفی می‌شود، تا بتوانند به سادگی در تلفن همراه خود یک اکولایزرموزیک بسازند. این برنامه کاملا ساده و فوق العاده است و علاوه بر اینکه یک برنامه کامل برای ساخت اکولایزر است، دارای ویژگی‌های زیادی نیز است و به به آسانی امکان ایجاد اکولایزر موسیقی برای اینستاگرام را خواهید داشت.

قابلیت اضافه کردن افکت ها به صدا، بهبود کیفیت، 3 بعدی سازی موزیک، شخصی سازی پلی لیست ها، افکت های جادویی و پشتیبانی از 16 باند از امکانات این برنامه است. پس شما می‌توانید با این برنامه یک اکولایزر فوق العاده حرفه ای و جذاب بسازید.

اکولایزر

اکنون کافیست اپلیکیشن boom را دانلود کنید تا بتوانید از این برنامه جذاب و زیبا استفاده کنید.

توضیحات برنامه bom برای ساخت اکولایزر درآیفون

برنامه Boom ، نحوه گوش دادن به موسیقی را با تقویت کننده باس ، یک اکولایزر قابل تنظیم با 16 باند و از پیش تنظیم شده های دستی تعریف می‌کند.

ویژگی های این اپ :

صدای فراگیر 3D: یکی از ویژگی های خوب این برنامه که به هر هدفون صدایی همه جانبه می بخشد

16 باند اکولایز: 21 ایستگاه پیش تنظیم شده و امکان تعریف اکولایزر هوشمند برای هر آهنگ

افکت های صوتی و کنترل همه جانبه صدا بردن کیفیت آهنگ ها به مرحله ای بالاتر

امکان ساخت پلی لیست ها به آسانی طراحی بسیار زیبا و چشم نواز

استفاده از پتنت های اختصاصی برای رسیدن به صدایی با کیفیت و افزایش حجم صدا

⚡️لیست اکولایزر برای آیفون در سایت فالوو 98 ✅

Acoustic

bass booster

bass reducer

classical

Hip Hop

Jazz

Late Night

Latin

Loudness

✅ اگفای Eqfy : برنامه اکولایزر موزیک گرافیکی و قدرتمند برای اندروید

👇جهت دانلود اپلیکیشن اکولایزر گرافیکی اگفای Eqfy بر روی آیکن (پایین) برنامه کلیک نمایید👇

دانلود eqfy

یکی از مهم ترین نکاتی که بسیاری از کاربران در هنگام پخش موزیک های مورد علاقشان به آن توجهی ندارند اکولایزر پخش کننده می باشد؛ به گونه ای که تنها با ایجاد اندکی تغییر، کیفیت صدا بسیار بیشتر می شود و شفافیت آن افزایش پیدا می کند.

جدا از تنظیم کننده های اکولایزر داخلی که از توانایی های مختلفی برخوردار نیستند تا کنون نسخه هایی مجزا از این ابزار های هوشمند منتشر شده است که سایت فارسروید سعی بر این داشته تا بهترین آن ها را معرفی نماید و همانند همیشه قصد داریم جدید ترین این نرم افزار های تنظیم کننده اکولایزر را منتشر کنیم. Eqfy عنوان یک اپلیکیشن اکولایزر گرافیکی و قدرتمند موزیک برای اندروید می باشد که توسط WiseSchematics منتشر شده است.

اگر بخواهیم که به نحوی خلاصه این استارت اپ را معرفی نماییم می توان آن را به گونه ای تکمیل کننده برنامه معروف اسپاتیفای ( Spotify ) دانست که کمک به پخش هر چه بهتر موزیک ها می کند؛ رابط کاربری به نحوی مخصوص به این رسانه جهانی موزیک طراحی شده است اما از آن می توان برای دیگر پلیر ها نیز نظیر گوگل موزیک استفاده کرد.

ده باند اکولایزر با گروه هایی از پیش تنظیم شده در اختیار هر کاربر می باشد تا بتواند با توجه به نیاز هایش هر چیزی را تنظیم کند. بهتر است این استارت اپ را فوق العاده را از دست ندهید و برای دریافتش با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

برخی از امکانات و قابلیت های برنامه اگفای Eqfy اندروید :

لذت بردن از رابط کاربری قابل تنظیم و طراحی شده برای اسپاتیفای

جلوه های صوتی متنوع از جمله Surround، Reverb و Bass Boost

موتور صوتی RE Equalizer برای کیفیت بالا و ثبات بی نظیر

توانایی استفاده از برنامه و تنظیم اکولایزر برای دیگر پلیر ها

دسترسی به ده باند اکولایزر و ایستگاه های از پیش تنظیم شده

اپلیکیشن Eqfy با برخورداری از امکانات و قابلیت های متنوع خود توانسته است با قیمت 1.99 دلاریش امتیاز 4.4 از 5.0 را توسط کاربران گوگل پلی به دست آورد که هم اکنون می توانید جدید ترین نسخه خریداری شده آن را از وبسایت بزرگ و پر طرفدار فالوو 98 دانلود نمایید ؛ در نسخه ما همه قابلیت ها بدون محدودیت زمانی در دسترس اند .

✅ برنامه Trapp – Music اکولایزر موسیقی برای اندروید

👇جهت دانلود اپلیکیشن Trap_Music اکولایزر بر روی آیکن پایین کلیک نمایید👇

دانلود Trap_Music

👈مرحله 1: برنامه Trapp – Music Visualizer Android را بر روی گوشی خود بارگیری کنید؛

👈مرحله 2: اجازه دادن برای نصب برنامه در گوشی شما

برای نصب این برنامه، باید مطمئن شوید که برنامه های شخص ثالث در حال حاضر به عنوان منبع نصب فعال هستند. فقط رفتن به منو > تنظیمات > امنیت > و بررسی منابع نامعلوم اجازه می دهد تلفن خود برای نصب برنامه ها از منابع غیر از گوگل فروشگاه بازی.

👈مرحله 3: نصب

از مدیر فایل شما Trapp – Music Visualizer  شما حال حاضر نیاز به کردهاید شما فقط دریافت فایل نرم افزار آندروید.

 

پس از آن، روی آن کلیک کنید و روند نصب نرمال را آغاز می کند.  “بله”  را برای هر چیزی درخواست کنید. با این حال، مطمئن شوید که تمام دستورات روی صفحه را بخوانید.

سپس با انتخاب موسیقی مورد نظر و تنظیمات برنامه برای اغجرای اکولایزر موسیقی شما ساخت اکولایزر موسیقی خود را کامل کرده و به پایان برسانید.

💥علت مشکل صدا در گوشی‌های اندرویدی

برخی از عوامل مشکلات صدای اسپیکرهای تلفن ­های اندرویدی از این دست اند:

1.تلفن شما از طریق بلوتوث به یک دستگاه پخش­ کننده صدا متصل شده­ است.

2.برنامه­ هایی در پس­ زمینه تلفن شما فعال است که صدای گوشی شما را کنترل می­کند.

3.حالت «لطفا مزاحم نشوید» (Do Not Disturb) فعال است.

4.اسپیکر یا هدفون شما مشکلات سخت­ افزاری دارد.

اگر بعد از پیروی از این دستورات صدای تلفن شما همچنان ضعیف است، می­توانید از برنامه­ هایی مثل برابرکننده­ ها(equalizer)  و برنامه­ های افزایش صدا (sound booster) امتحان کنید.

راه حل برای مشکل صدا در گوشی

1.بلوثوت را خاموش کنید.

2.گرد و غبار را از روی اسپیکر یا بلندگوی گوشی خود پاک کنید.

3.همه اپ‌های پخش صدا را ببنید.

4.صدای گوشی خود را با یک اکولایزر تنظیم کنید.

🟢معرفی 6 برنامه اکولایزر موزیک برای لپ تاپ و کامپیوتر

🔹نرم افزار تقویت کننده صدای DFX Audio Enhancer

🔹برنامه BS.Player

🔹نرم افزار تقویت صدای ویندوز SMPlayer

🔹برنامه Zplayer

🔹نرم افزار تقویت صدای VSO Media Player

🔹برنامه Ultra Player

Ultra Player یک نرم افزار پخش کننده رسانه رایگان و فشرده برای ویندوز است که قابلیت مدیریت هر دو فرمت صوتی و تصویری را دارد. علاوه بر این، این نرم افزار می‌تواند به‌راحتی صدا را با استفاده از اکولایزر ۱۰ باند داخلی خود، تقویت کند.

📌جدا از تقویت صدا، Ultra Player گزینه‌های مختلفی مانند ویژوالایزر، پلاگین‌های DSP، لیست پخش و … در اختیار شما قرار می‌دهد. متاسفانه این نرم‌افزار رابط کاربری پیچیده و شلوغی دارد.

📌فرایند تقویت صدا در این برنامه بسیار ساده اسن: کافیست فرکانس‌های اکولایزر را با توجه به انتخاب خود، افزایش دهید. خبر خوب این‌که حتی به حداکثر رساندن باندهای فرکانسی اکولایزرها هم نویز زیادی در خروجی صدا ایجاد نمی‌کند.

برای دانلود نرم افزار تقویت صدای ویندوز Ultra Player روی لینک زیر کلیک کنید:

📌تنها نکته منفی درباره این نرم افزار، پولی بودن آن است. شما باید برای استفاده از این برنامه قدرتمند و برخورداری از تمام ویژگی‌های آن، حق اشتراک ماهیانه بپردازید و به یکی از کاربران پرمیوم Ultra Player تبدیل شوید.

ویژوالایزر چیست ؟

ویژوالایزر به عنوان یک دستگاه کمک آموزشی چند منظوره ، امروزه جایگاه ویژه ای در مراکز آموزشی ، سمعی و بصری ، اتاقهای جلسات و سالنهای کنفرانس به دست آورده و با ترکیب قابلیتهای دستگاه هایی نظیر اپک ، اورهد و اسلاید پروژکتور در یک سیستم ، نقش مکمل را در کنار دستگاه ویدئو پروژکتور در هر مجموعه آموزشی ایفا می کند .

 

در طراحی این دستگاه از دوربینهای CCD استفاده شده و کاربر می تواند با توجه به نیازها ، تصاویر کاغذ معمولی ، کاغذ ترانسپارنت (شفاف) ، اسلاید و حتی اجسام ریز سه بعدی را که با ویژوالایزر برداشت شده از طریق اتصال به یک نمایشگر نظیر ویدئو پروژکتور و یا تلویزیون در ابعاد بزرگتر منعکس نماید .قدرت بزرگنمایی (ZOOM) آنالوگ و دیجیتال از مهمترین پارامتر های یک دستگاه ویژوالایزر می باشد .

 

این دستگاه سمعی و بصری با طراحی منحصر به فرد خود امکانات و تسهیلات ویژه ای در راستای ارائه مطالب اسناد و مدارک کاغذی و ترانسپارنت (شفاف) در اختیار کاربران قرار می دهد. با توجه به قابلیت بزرگنمایی آنالوگ و دیجیتال، این دستگاه در دموی اجسام ریز، نقشه ها و اسلاید نیز کاربرد فراوان دارد

 

⚡️قابلیت های ویژوالایزر

قابلیت بزرگنمایی از طریق زوم دستگاه تا32  برابر در یک مدل و 42 برابر در مدل دیگر.

قابلیت فیلمبرداری همزمان در نرم افزار کامپیوتری و ذخیره فیلم با فرمت AVI در کامپیوتر

قابلیت ضبط صدا به طور همزمان ا زطریق میکروفن تعبیه شده بر روی آن و سیو همزمان با تصویربرداری

قابلیت اتصال به تلویزیون یا پرده نمایش

دارای حافظه داخلی با قابلیت ذخیره 8 تصویر

امید است مقاله تیم فالوو98 در رابطه با اکولایزر موسیقی مورد توجه و استفاده شما بزرگواران قرار گرفته باشد. ضمن سپاسگزاری از همراهی شما عزیزان، همچنین می‌توانید مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پیروز و سربلند باشید.

سوالات متداول

✅سوالات متداول ساخت اکولایزر :

اکولایزر موزیک چیست؟

✅اکولایزر در واقع قابلیت یا امکانی است برای میکس موسیقی که با استفاده از آن می‌توان بخشی از صدای یک موسیقی را نسبت به بقیه‌ی آن تضعیف یا تقویت کنیم. یا جلوه‌ی بصری موزیک ویدیو را جذاب کرد.

چگونه اکولایزر کار می‌کند؟

✅با تغییر اندازه موج‌های صوتی در باندهای فرکانسی خاص عمل می‌کند. این به شما اجازه می‌دهد که بخواهید بخش‌های خاصی از طیف صوتی را افزایش یا کاهش دهید، مانند باس یا تریبل.

آیا با گوشی هم می‌توان اکولایزر موسیقی درست کرد؟

✅بله به صورت آنلاین و یا بااستفاده از اپلیکیشن ساخت اکولایزرموزیک می‌توان به سادگی موزیک اکولایزر بسازید.

بهترین برنامه ساخت اکولایزر موسیقی کدام است؟

✅برنامه یا اپلیکیشن Avee Player یکی از بهترین اپ ها برای ساخت موزیک اکولایزر با گوشی است.

چه نوع شکل موج برای صدای خودانتخاب کنم؟

✅انتخاب نوع شکل موج به نوع موسیقی و تأثیر مورد نظر بستگی دارد. برای صدای گرم و طبیعی معمولاً از شکل موج سینوسی استفاده می‌شود، در حالی که شکل موج مربعی برای افکت‌های ویژه مناسب است.

آیا سایتی برای ساخت اکولایزر موزیک به صورت آنلاین وجود دارد؟

✅بله، سایت wavve.co قابلیت ساخت اکولایزر موزیک به صورت آنلاین را برای کاربران ارائه داده است.